"Ząbkowanie" opon w Octavii

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Peter
    Classic
    • 2004
    • 14

    "Ząbkowanie" opon w Octavii

    z lekkiej górki 200, na prostej 195..
    Octa ASZ&BMW E39
  • Krolll
    Classic
    • 2004
    • 38

    #2
    "Ząbkowanie" opon w Octavii

    Witam !
    Mam problem związany z tzw. ząbkowaniem opon co powoduje początkowo duży
    szum przy jeździe a potem tzw. bicie. Po przejechaniu nowym samochodem na
    fabrycznych oponach ok. 40.000 km zacząłem odczuwać w/w objawy, początkowo
    myślałem ze to wina opon i wymieniłem je w tym roku na wiosnę na nowe Brumy
    Bravurisy, po przejechaniu ok. 2.000 km problem sie znowu pojawił obecnie
    szumy są tak duże ze głośniej nastawiam radio jak jadę. Sprawdzone były
    amortyzatory i są dobre. Wszyscy stwierdzają ze samochód ząbkuje opony
    natomiast nikt nie ma pomysłu jak to zlikwidować. Dziwne bo problem pojawił
    sie w takim samym samochodzie u kolegi. Może to jest problem wady
    konstrukcyjnej samochodu.
    Moze ktoś ma podobne problemy, proszę o rade!

    Komentarz

    • szkoda
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 22543

      #3
      jaki samochod??
      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz

      • Krolll
        Classic
        • 2004
        • 38

        #4
        Sorry!
        Skoda Octavia 2001 silnik: 1,6i 74kW

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #5
          Jak zalozyles nowe opony, to czym predzej polecam udac sie na zrobienie geometrii, byle nie w ASO, tylko do jakiegos sprawdzonego warsztatu i powiedziec w czym problem.

          Zabkuje wszystkie, czy tylko przod?? W OI4x4 wiem, ze czesto pada tyl, ale tu nie mamy doczynienia z takim.

          Fabryczne opony jak mniemam to byly super Barumy 195/65/15?? czy jakies 14"
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • mdguma
            Classic
            • 2006
            • 14

            #6
            jeśli chodzi o ząbkowanie jest to kolego wina zawiszenia ząbkuje oczywiście tył

            spowodowane jest to tym ze obecnych autach robi się tylne kola zbieżne co wpływa na lepsze prowadzenie się auta ale co zatym idzie do zabkowania opon
            jedyna rada na to to częste przekładanie Z PRZODU NA TYŁ I ODWROTNIE co 5-10 tyskm opony też niektóre sa bardziej podatne nie które nie dotyczy to obecnie bardzo dużej ilości aut
            Jeśkli chodzi o geometrię to nic tu nie zrobisz z tyłu jest cała belka nie ma regulacji
            AHF 110Ps elcombi

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #7
              mdguma, Kolego drogi ja mam 90kkm i ZADNA opona nie jest nadgryziona a tym bardziej tyl. Zadnych kombinacji z oponami, wiec jaka wina zawieszenia. Taka belka jest od x-lat stosowana i jest git Widuje auta z 3-4x takim przebiegiem takim samym zawiasem i tez NIC sie nie dzieje. Wiec tu nie ma czegos takiego jak TTTM

              Tylna belke IMO da sie regulowac, no ale to trzeba kumatego, a nie ASO: nie da sie, nie umiemy, a po co to robic itd.


              Prosty test, sznurek i zmierzyc odleglosc od srodka piasty przedniego i tylnego kola. Czasem moze przyprawic o zawal :lol:


              To, ze zabkuje tyl w 4x4 to jest wlasnie tez kwestia tego, ze tam sa juz drazki jak z przodu i lubia sie przestawiac.
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • leszekmw
                RS
                • 2005
                • 5356

                #8
                krolll, prawda że masz hatchbacka ?
                O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                GVI 1.4TSI
                LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                Komentarz

                • huwe
                  Elegance
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 976

                  #9
                  u mnie po 20 kkm wyząbkowało fabryczne matadory 195/65/15. huk w trakcie jazdy, telepanie kierownicą, kangurki przy hamowaniu. Normalnie kupa szmelcu , a nie samochód. ASO oczywiście tego nie potrafiło zdiagnozować , i z uporem amniaka upierało się, aby wymieniać tarcze hamulcowe i klocki - oczywiście naprawa płatna - te elementy nie podlegaja gwarancji ( a niech ich szlag...). Pojechałem do kumpla do ASO suzuki ( też na s :szeroki_usmiech ), i ten znalazł przyczyną po 5 minutach. Matadory poszły się j#@^%$&$. Po nich zrobiłem na kormoranach zimowych dwa sezony, a na letnich nokianach jeden caly, no i teraz kolejny robię. Nie ma problemu z ząbkowaniem. Czyli po prostu pepiki dały ch*&^(*&^% opony na pierwszy montaż. U mnie pomogła tylko sama wymiana opon.
                  Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

                  Komentarz

                  • Arti23
                    Elegance
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 892
                    • Superb II combi (3T5)
                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                    #10
                    słyszałem że czesto pojawia się w Fordach Focusach, ponoć jedynym wyjściem jest zmiana opon na innego producenta, bo nie wszystkie opony są na to podatne.
                    Skoda Octavia II Combi 2.0 TDI BKD DSG (172/395) by R-Motors-klik

                    Komentarz

                    • Martinez
                      L&K
                      • 2004
                      • 1366
                      • Audi

                      #11
                      Dołącze się bo ja z tym problemem walcze od 2 lat. Wymieniłem m. in.:
                      - Lewą półoś,
                      - prawy wew. przegub,
                      - 2 komplety tarcz,
                      - sworznie wachaczy,
                      - gumy stabilizatora,
                      - przednie łożyska.

                      Co sie okazuje. Po wydaniu kupy szmalu na te części wreszcie zrobiłem jedną prostą rzecz. Założyłem czyjeś koła. Wycie, bicie, kangurki zniknęły momentalnie. Wymieniłem więc przednie opony na nowe i ..... powoli objawy wracają. Traf chciał (albo raczej pech) że akurat padła mi pompa wody i miałem nie zaplanowaną wizyte w ASO. Posiedziałem z chłopakami i pogadałem o tej sprawie. Generalnie okazuje się że ząbkowanie powoduje jakaś wada konstrukcyjna przedniego zawieszenia. Też za cholere nie wiedzą co dokładnie ale podejżewają za dużą mase samochodu do tego zawieszenia. Opowiadali że jak przyjechała seria Octavii właśnie na jakichś zbyt "miękkich" matadorach samochody przyjeżdżały codziennie na serwis z "wyjącymi" kołami. NA pytanie co z tym robić usłyszałem krótkie: "pogodzić się". Jedynym chyba wyjściem jest twardsze zawieszenie lub "twardsze" opony (cokolwiek to znaczy, wg ASO to takie z jak najdrobniejszym bieżnikiem).

                      Jeżeli ktoś z Was ma jakieś pomosły w tym temacie to niech sie podzieli bo mam już dosyć tej .... (patrz podpis)
                      Tak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
                      teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
                      czarna AR 156 1.8 T.Spark

                      Komentarz

                      • rezon
                        RS
                        • 2006
                        • 1894
                        • Volvo
                        • AKL 1.6 MPI 101 KM
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez Martinez
                        podejżewają za dużą mase samochodu do tego zawieszenia
                        niech się nie bawią we wróżki czy śledczych. Przejechałem 130kkm na O1 i nie miałem żadnych ząbków. Jedyne problemy z ogumieniem to wady fabryczne dwóch zimówek Pirelli (nigdy więcej tej firmy) wymienionych na gwarancji na nowe. Opony nie były okrągłe tylko miały spłaszczenie jak przy hamowaniu.
                        Ząbkowanie jest bardzo prawdopodbne przy źle wyważonych kołach. Kilka razy zdarzyło się, że wracałem do serwisu opon po przejechaniu kilku km z reklamacją i zawsze jak przestawili maszynę na dokładniejszy pomiar to wychodziły różnice 5-10g. Wystarczy na załatwienie opony.
                        Zamieszczone przez huwe
                        Matadory poszły się j#@^%$&
                        i słucznie bo to jest najbardziej prawdopodobna przyczyna.

                        Komentarz

                        • Martinez
                          L&K
                          • 2004
                          • 1366
                          • Audi

                          #13
                          Zamieszczone przez rezon
                          Ząbkowanie jest bardzo prawdopodbne przy źle wyważonych kołach....słucznie bo to jest najbardziej prawdopodobna przyczyna.
                          Zlituj sie myslisz że bym wywalił kilka tysięcy nie sprawdzając czy opony są wyważone?

                          Ha ha to dobre jest... nie tylko wyważałem ale i doważałem opony na aucie (stacje shell) poza tym ustawiałem też geometrie, wiec nie pisz że to pewnie przez źle wywazone koła.
                          Tak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
                          teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
                          czarna AR 156 1.8 T.Spark

                          Komentarz

                          • gstan
                            Ambiente
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 106

                            #14
                            Ja jak pojechałem do znajomego wulkanizatora po nowe opony to pierwsze co zrobił to przejechał ręką po tylnych oponach. Opony też były poząbkowane. Powiedział zebym przed wymianą wymienił amorki a dopiero potem zakładał nowe gumy. Zaznaczę że amorki faktycznie były do wymiany co sprawdził poprzedni właściciel w ASO.
                            Grzesiek
                            Octavia 2 Elegance

                            Komentarz

                            • leszekmw
                              RS
                              • 2005
                              • 5356

                              #15
                              no amorki mają tu baaardzo duży wpływ na ząbkowanie ale co zrobić jak ząbkują opony w occie z 45 tyś km? według mnie to jednak wina całego zawieszena , poza tym zauważyłem że bardziej podatn są na to hatchbacki . w tamte wakacje zdjąłem z octavii matadores po około 50 tyś a może i mniej , założyłem klientowi excellency , pojechał do bułgarii i z powrotem i znów to samo. focusy rżnęły tyły regularnie i tam chodziło podobno o żle ustawioną :?: belkę . poza tym zauważcie że to nie dzieje się w każdej octavii , u mnie nie ma nic na przykład , nie wiem , może azot pomaga? /chociaż temu klientowi też azotem pompuję :? / , ciekawe czy ktoś kiedyś będzie w stanie dać jednoznaczną odpowiedż. proponuje powoli kończyć temat bo chyba nic nie wymyślimy . jeżeli akurat czyta ten wątek nogaj to może wrzucił by swoje 3 grosze do tej dyskusji .
                              a przegraliśmy znów , kurde , a człowiek tak liczył leszek
                              O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                              GVI 1.4TSI
                              LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                              tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                              Komentarz

                              • Martinez
                                L&K
                                • 2004
                                • 1366
                                • Audi

                                #16
                                No właśnie - hatchbacki tyle że przednie koła a nie tylne
                                Tak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
                                teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
                                czarna AR 156 1.8 T.Spark

                                Komentarz

                                • leszekmw
                                  RS
                                  • 2005
                                  • 5356

                                  #17
                                  no z przednimi to w zasadzie niema problemu :!: :!: :!:
                                  tylne lecą
                                  O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                  GVI 1.4TSI
                                  LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                  tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                  Komentarz

                                  • Arti23
                                    Elegance
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 892
                                    • Superb II combi (3T5)
                                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                    #18
                                    ale Focusy maja ponoć z tyłu zawieszenie niezależne :?: chyba że się mylę
                                    Skoda Octavia II Combi 2.0 TDI BKD DSG (172/395) by R-Motors-klik

                                    Komentarz

                                    • leszekmw
                                      RS
                                      • 2005
                                      • 5356

                                      #19
                                      aha , czyli to zawieszenie mają spierdzielone chyba? martinez a tak w ogóle to kto to jest na tym zdjęciu ? Ty?
                                      O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                      GVI 1.4TSI
                                      LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                      tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                      Komentarz

                                      • Krolll
                                        Classic
                                        • 2004
                                        • 38

                                        #20
                                        Dzięki za wyjaśnienie tematu, widze ze to wiekszy problem, własnie wróciłem z ASO gdzie stwierdzili ze rzeczywiscie ponownie ząbkuje nowe onony, sprawdzili ponownie amortyzatory, wymienili poduszki stalilizatora i stwierdzili ze to pewnie wina opon.
                                        Jezeli to wada konstrukcyjna samochodu i dotyczy wiekszej ilosc Octavi to moze zwrócic sie gdzies wyzej do Skody niz ASO, o wyjasnienie tematu. Uważam ze to przesada co sezon kupowac nowe opony bo w ASO twierdzą ze tak ma byc!

                                        Komentarz

                                        • Martinez
                                          L&K
                                          • 2004
                                          • 1366
                                          • Audi

                                          #21
                                          Przednie lecą!! Toć tłumacze, PRZEDNIE!!

                                          Leszekmw - na zdjęciu jestem ja ... jarząbek :szeroki_usmiech


                                          j/k - nie poznajesz gwiazdy z drewna?
                                          Tak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
                                          teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
                                          czarna AR 156 1.8 T.Spark

                                          Komentarz

                                          • Paweł
                                            Drive
                                            • 2005
                                            • 84

                                            #22
                                            A próbował ktoś podnieść ciśnie w oponach. Przypadkowo jeździłem na 2,6 z tyłu i 2,4 z przodu. I nie słyszałem żadnego hałasu. Wczoraj ustawiłe tak jak trzeba 2,0 i 2,2 tył i wyje jak petępieniec zwłaszcza tył. Zaczyna wyć gdziś koło 60 km/h i przestaje koło 70, a potem włącza się przód aż domomentu dopuki hałas silnika i powietrza nie zagłuszy. Nie wiem może przypadek, może to łożyska, ale moje auto ma dopiero 88kkm. Dzisiaj napompuje znowu więcej i sprawdzę :?

                                            [ Dodano: Nie 11 Cze, 06 13:08 ]
                                            Napompowałem i wyje jak wyło tyle, że od niższych predkości już słuchać. Co ciekawe z tyłu wyje tylko jedno koło. Tak sie złożyło, że na jednym tyle ma opone kleber a na pozostałych michelin. Zribie jeszcze jedna próbę założę zapasówkę z fabrycznym matadorem właściwie nieużywaną i zobacze co będzie.

                                            [ Dodano: Nie 11 Cze, 06 20:20 ]
                                            No i sie wyjaśniło. To opony wyją. Jeżdże na nich czwarty sezon i dotychczas nie zauważyłem (słyszałem) niczego. Może dlatego, że zawsze były mocno napompowane. Owszem był hałas inny niż na zimówkach, ale nie takie wycie. Przy okazji dobrze obejżałem wszystkie i nie ma śladów ząbkowania. Pojeżdżę trochę, a mam parę tras do przejechania i zobaczę co będzie dalej. Jeżdżę od dzisiaj na normalmym ciśnieniu 2,0 i 2,2.
                                            No i się doczekałem, VectraC, 5dr, 1.9, 150KM

                                            Komentarz

                                            • Martinez
                                              L&K
                                              • 2004
                                              • 1366
                                              • Audi

                                              #23
                                              Wyciągne kotleta. Rozmawiałem z jednym sprawdzonym serwisem od zawieszenia i stwierdzili że to wina nędznych opon (GoodYear - najpierw Hydragrip potem Exelence). Pytanie czy ktoś komu opony ząbkują jeździ na Godoodyearach?
                                              Tak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
                                              teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
                                              czarna AR 156 1.8 T.Spark

                                              Komentarz

                                              • huwe
                                                Elegance
                                                S_OCP Member
                                                • 2005
                                                • 976

                                                #24
                                                no to i ja się znów dołączę.... wyząbkowała mi okcia przód. nokianki poszły się je)&^(*&^%. Po niecałych 10 tys. no qrwa płakać się chce: dopiero co wywaliłem prawie 600 stówek tylko po to, żeby po trzech miechahc stwierdzić , że szmelc. Co ciekawe wyząbkowała tylko wewnętrzna część bieżnika. Przełożyłem na tył. też wyją :evil: . Jadę we wtorek , wymienię łożyska z przodu, sworznie zwrotnicy, a potem na geometrię. Nie mogło wyząbkować starych zimowych kormoranów????musiało nowe :evil: ??
                                                Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

                                                Komentarz

                                                • leszekmw
                                                  RS
                                                  • 2005
                                                  • 5356

                                                  #25
                                                  nokian to złom
                                                  O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                                  GVI 1.4TSI
                                                  LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                                  tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...